Organize social networks as instruments of education, knowledge and communication between nations. Unfinished business and new reflections
DOI:
https://doi.org/10.48168/cc012021-006Keywords:
Education, social networks, regulations, anonymity, fake newsAbstract
In general, social networks with all their variables and manifestations constitute monopolies with power at a global level, which deserve regulation through the United Nations (UN) and, in particular, it is essential to combat anonymity in the indiscriminate broadcasting of false news (fake news) that affects reputations, prestige, honor and human lives, as well as governments, institutions, organizations and companies worldwide. It reflects on the influence of the internet on society, the importance of education in a globalized world, proposals are made to influence it and the perspective of countries as large organizations that can be overcome through education is highlighted.
References
Aguado, Juan Miguel (2004). Introducción a las teorías de la información y la comunicación. España: Universidad de Murcia.
Álvarez Núñez, Marcelino Felipe y Jonathan Alejandro Parra Muñoz (2013). Teoría de grafos. Chile: Universidad del Bio-Bio.
Aristóteles (2015). Metafísica. Francia: fv Éditions.
_____ (2007). Arte retórica. [José Goya y Francisco de P. Samaranch, Trad.]. México: Porrúa.
Atienza, Manuel (2003). Introducción al Derecho. México: Fontamara.
bbc news (2020). “Einstein el año milagroso en que escribió 5 estudios científicos que revolucionaron la física”. https://www.bbc.com/mundo/noticias-52596330#:~:text=Mientras%20trabajaba%20evaluando%20solicitudes%20de,milagroso%22)%20del%20f%C3%ADsico%20alem%C3%A1n.
Bruhn Jensen, Klaus (2014). La comunicación y los medios. Una metodología de investigación cualitativa y cuantitativa. [Mariano Sánchez-Ventura, Trad.]. México: Fondo de Cultura Económica, México.
Cassirer, Ernst (2003). Kant, vida y doctrina. México: Fondo de Cultura Económica.
Chavolla, Arturo (2015). “Filosofía del cine”. Sincronía.
Freud, Sigmund (1973). “El porqué de la guerra”. Obras completas. Madrid: Editorial Biblioteca Nueva.
Gadamer, Hans-Georg (2012). Verdad y método. [Ana Agud Aparicio y Rafael de Agapito, Trad.]. España: Ediciones Sígueme.
______ (2000). Una biografía. [Ángela Ackermann Pilári, Roberto Bernet y Eva Martín-Marca, Trad.]. Barcelona: Herder.
Kant, Emmanuel (2008). Crítica de la razón pura. México: Editorial Porrúa.
_____ (2004). Observaciones sobre el sentimiento de lo bello y lo sublime. México: Editorial Porrúa.
Larroyo, Francisco (1979). Sistema de la estética. México: Editorial Porrúa.
Lévy, Pierre (1999). ¿Qué es lo virtual? (Diego Levis, Trad.). Barcelona: Paidós.
_____ (2007). Cibercultura. La cultura en la sociedad digital, México: Anthropos-Universidad Autónoma Metropolitana.
Lozares, Carlos. “La teoría de las redes sociales”. Papers 48 (1996).
Maldonado, Carlos Eduardo (2021). Estética y complejidad. Elementos para un estado crítico del arte. Bogotá: Editorial Corporación Creación. Arte y Ciencia. Bogotá.
______ (2020) Teoría de la información y complejidad. Bogotá: Universidad El Bosque, Bogotá.
Marchán Fiz, Simón (2000). La estética en la cultura moderna. Madrid: Alianza Editorial.
Mena Díaz, Néstor. “Redes sociales y gestión de la información: un enfoque desde la teoría de grafos”. Ciencias de la Información 43 (2012).
Morawski, Stefan (1977). Fundamento de estética. Barcelona: Península.
Rochina, Paola (2017).”El análisis de redes sociales mediante la teoría de grafos”. Revista Digital inesem.
Schwab, Klaus (2017). La cuarta revolución industrial. México: Debate.
Scolari, Carlos, (2008). Hipermediaciones. Elementos para una teoría de la comunicación interactiva, Barcelona: Gedisa.
Stein, Achim (2018). “Prólogo: el estado del desarrollo humano mundial 2018.” Programa de las Naciones Unidas para el desarrollo humano. Actualización estadística de 2018. Nueva York: pnud.
unesco (2015). Replantear la educación. ¿Hacia un bien común mundial? Francia: unesco.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Ciencias de la Complejidad
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.